מכינה להשלמת בגרויות

על מנת להתקדם לקראת קריירה ולימודים אקדמיים עליכם לעמוד בתנאי הקבלה של האוניברסיטאות והמכללות השונות. כמובן שלכל מקצוע יש את תנאי הקבלה הייחודיים לו, ישנן מקצועות הנחשבים נחשקים או יוקרתיים יותר שתנאי הקבלה שלהם אף גבוהים מן הממוצע למשל: ראיית חשבון, משפטים, הנדסה, מדעי המחשב ופסיכולוגיה. הסיבה לכך שתנאי הקבלה של מקצועות אלו גבוהים יותר היא לא רק בשל היותם נחשקים, אלא גם כי הם יכולים לספק לכם פיתוח קריירה רבת שנים שתעניק לכם יציבות כלכלית ומימוש עצמי. על מנת להתקבל למסלולי לימוד ספציפיים רצוי לפנות למכינה קדם אקדמאית.

מהי הייחודיות של מכינה קדם אקדמאית?

מכינה קדם אקדמאית מורכבת מחומר לימודי המותאם באופן ייחודי למקצוע מסוים. למשל אדם הרוצה להתקבל ללימודי מדעי המחשב או הנדסה, אין לו צורך בלימודים נוספים של ספרות או ההיסטוריה. בלימודי מכינה קדם אקדמאית תדרשו ללמוד רק את החומר הלימודי הדרוש לכם על מנת להשתפר או לקבל את הבסיס לחומר שתלמדו במהלך לימודי התואר הראשון.

למי מתאימים לימודי מכינה קדם אקדמאית?

לימודים אלו מתאימים לאנשים ללא תעודת בגרות הזקוקים להשלים חומר לימודי על מנת להתקבל למסלול הלימודים האקדמיים הרצוי להם. אולם, לימודים אלו מתאימים גם לבעלי תעודת בגרות שמעוניינים להשתפר, לרכוש את הידע הבסיסי אותו הם יפתחו במהלך לימודי התואר הראשון או לאנשים שרוצים להתמקצע בתחום מסוים. למשל: בעלי תעודת בגרות הומנית, כאלו שהרחיבו לימודי גיאוגרפיה, או ספרות, אך מעוניינים להתקבל ללימודי תואר ראשון ריאליים. במקרה כזה יש צורך להשלים את החומר הדרוש והמותאם ללימודים ריאליים כגון העמקה במתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב וכדומה.

קידום בגרויות מציעה מכינה קדם אקדמאית שתכשיר אתכם לקראת מסלול לימודי התואר הראשון הרצוי לכם. בין אם מדובר בלימודי הנדסה וכלה בקבלה למסלולים מאתגרים כמו לימודי משפטים או אפילו רפואה.

על מנת להתאים לכם את המכינה הקדם אקדמאית הרצוי, יש ראשית לברר מהם תנאי הקבלה באוניברסיטה או במכללה המבוקשת, לבדוק מהו ממוצע הבגרויות שלכם או האם חסר לכם חומר לימודי בסיסי על מנת להתקבל למקצוע הרצוי. רק לאחר בירור כל הפרטים הללו – תוכלו לבחור את לימודי המכינה הקדם אקדמאית המתאימה לכם.

המכינה המתאימה לכם יכולה להיות מכינה ייעודית, או מכינה להשלמת בגרויות. מה ההבדל בין השתיים ואיך בוחרים ביניהן?

מהי בעצם מכינה ייעודית?

יש שיקראו לה "המסלול המקוצר לקבלה לתואר", אך כמו שכולנו כבר יודעים, בחיים- ובפרט באקדמיה, אין קיצורי דרך אמיתיים. מכינות ייעודיות מתקיימות תמיד במוסד הלימודים האקדמי (מכללה או אוניברסיטה) וקשורות אליו באופן בלעדי. תכני הלימוד נקבעים עפ"י הדרישות של מוסד זה בלבד, תוך הבטחה להתקבל לתואר אם תעברו את כל מבחני הסיום. חשוב להבין: לא מדובר במבחני בגרות אלא במבחנים אותם כותבים במכינה עצמה, והם תקפים עבור אותו מוסד אקדמי בלבד. אם לא תשיגו את הציון הנדרש ולא תתקבלו לאותו מוסד, תישארו בסוף השנה בידיים ריקות, ותבזבזו כסף וזמן יקר. הלימודים במכינה ייעודית הם אינטנסיביים בדרך כלל, וכוללים 4-5 ימי לימודים מלאים בשבוע, כך שהם אינם מתאימים לאנשים עובדים,  יש שיאמרו "קיצור", אך בפועל- מדובר בהימור.

תנאי קבלה למכינה ייעודית

על מנת להתקבל למכינה, ברוב המקרים, תצטרכו להציג תעודת גמר לימודים מבית הספר התיכון בו למדתם, וחלקן אף ידרשו את תעודת הבגרות הנוכחית שברשותכם.

לעיתים יש צורך להציג ציון מבחן פסיכומטרי בגובה מסוים, או לכל הפחות להוכיח שניגשתם למבחן שכזה. ללא התנאים הללו, קיימת אפשרות שלא תוכלו להתקבל ללימודי המכינה.

מה לומדים במכינה ייעודית?

הלימודים במכינה מתקיימים במוסד אקדמי מסוים ולרוב אורכים בין 6 חודשים לשנה אקדמית מלאה. הסטודנט לומד מספר קורסים הרלוונטיים לתחום המכינה, על מנת להעשיר את הידע ואת האופקים שלו, להרגיל אותו לצורת החשיבה האקדמית ולפרוטוקולים הקשורים בכתיבה אקדמית.

המעבר בין בית הספר התיכון לאקדמיה הוא מעבר מאתגר. עומס הלימודים גדול באופן משמעותי וכך גם קושי המכשולים שבדרך. מעבר לכך, סטודנטים רבים יגיעו למכינה לאחר השירות הצבאי שלהם, ולכן יהיה עליהם להשתפשף ולרענן את היכולות הדידקטיות שמעט נשכחו במרוצת הזמן.

מכינה ייעודית כוללת מבחנים בסיום כל קורס והציונים שהסטודנט יקבל יכללו בתעודת סיכום המכינה. תעודה זו תהווה למעשה תחליף עבור תעודת הבגרות שלא הספיקה לו לקבלה לתואר.

היכן ניתן לעשות מכינה ייעודית?

קיימות מכינות ייעודיות רבות בתחומים אקדמיים שונים, כמו גם מכינות המיועדות לעולים חדשים או לסטודנטים בגילאי 30 ומעלה.

יש ליצור קשר עם המוסד האקדמי המסוים על מנת לבדוק אילו מכינות הוא מציע. כמובן שלפני כן יש להחליט באיזה חוג או פקולטה רוצים ללמוד, לבדוק האם תוכלו להתקבל למסלול רלוונטי ללא מכינה, ורק אז, במידת הצורך, למצוא את המוסד האקדמי המתאים שמציע מכינות באותו תחום.

מכינה ייעודית תמצא פעמים רבות במוסד המתמחה באותו תחום אקדמי, כמו למשל מכללה להנדסה או מכללה לחינוך, אך ניתן למצוא גם מכינות כלליות שמתרחשות בתוך מוסדות אקדמיים רב-תחומיים.

האם כדאי להירשם למכינה ייעודית?

המכינה הייעודית היא כלי פרקטי לקבלה לתואר מסוים במוסד מסוים, אך היא טומנת בחובה גם חסרונות שיש לתת עליהם את הדעת מבעוד מועד.

יש לזכור שמכינה ייעודית, בניגוד לקורס השלמת בגרויות או למכינה כללית, מכשירה את הסטודנט המיועד לתואר בתחום אקדמי ספציפי בלבד!

מי שנמשך למספר תחומים שונים במהותם, או שאינו יודע בוודאות מה הוא רוצה ללמוד, יכול לגלות המכינה לא תתרום, או תהיה יעילה, עבורו. קשה להגדיר מהי למעשה ידיעה וודאית – הרי כולנו כבני אדם עוברים שינויים עם הזמן, ואנשים רבים מבצעים הסבה מקצועית ומשנים את דעתם גם במהלך התואר, גם לאחריו וגם בהמשך החיים.

גמישות מנטאלית קיימת בכל אחד מאיתנו, ומהסיבה הזו מכינה ייעודית היא עניין הכרוך בסיכון מסוים – במידה והסטודנט ישנה את דעתו בדבר המסלול האקדמי שבו הוא מעוניין לצעוד, הלימוד במכינה עשוי לעורר חרטות בדיעבד.

חסרון נוסף טמון בכך שהמכינה לא תתאים לכל מוסד אקדמי. הסוגייה הזאת משתנה, אך באופן כללי, מכינה ייעודית מתאימה למוסד אחד או למספר מצומצם של מוסדות, ולא בטוח שתוכלו להתקבל בעזרתה למוסד אחר.

כך יוצא שאם המוסד שעליו בניתם ובו למדתם אינו מקבל אתכם ללימודי התואר, או שהחלטתם ללמוד מכל סיבה שהיא במוסד אקדמי אחר, יכול להיות שתעודת סיום המכינה עליה שקדתם – לא תספיק או לא תתאים עבורכם.

מהי מכינה להשלמת בגרויות?

בניגוד למכינה הייעודית הנחשבת ל"מסלול המקוצר", מכינה להשלמת בגרויות היא למעשה המסלול הבטוח לתואר. שם לומדים לקראת בחינות הבגרות הרשמיות של משרד החינוך, אשר ציוניהן תקפים בכל אחד מהמוסדות האקדמיים בארץ. אם לא תצליחו להתקבל למוסד אחד, תמיד תהיה לכם אפשרות להתקבל עם אותו הציון למסלול אקדמי דומה במוסד אחר. מכינה כזו עשויה להציע לימודים בשעות הבוקר או בשעות הערב, וחלקן מותאמות לאנשים עובדים.
חשוב להדגיש כי לימודים לקראת השלמת בגרויות אפשר לבצע גם במסגרת חברות השכלה פרטיות. בעולם ההשכלה הפרטית מציעים איכות הוראה טובה יותר ויכולת התאמה אישית לקצב של כל תלמיד. קידום היא חברת ההשכלה הפרטית הגדולה והוותיקה בישראל, המעסיקה את המורים הטובים ביותר. כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל למסלול הלימודים הרצוי בלי להתחייב מראש למוסד אקדמי יחיד או להמר על סיכויי ההצלחה שלכם- כדאי לכם לשקול ברצינות לימודים בקידום.

מכינה להשלמת בגרויות במקום מכינה ייעודית

קורס השלמת בגרויות יכשיר אתכם ללימודים אקדמיים בעזרת סדנאות מתקדמות לשכלול היכולות הדידקטיות, השכליות והמנטאליות שלכם. בין היתר תלמדו טכניקות זיכרון, פיתוח חשיבה, עקרונות ללמידה יעילה ועוד כחלק מסדנאות ייעודיות לשיפור היכולות האישיות שלכם.

כל הכלים הללו יעזרו לכם להיות סטודנטים מוכשרים יותר, אפקטיביים יותר ויקלו עליכם את הלמידה המאתגרת במהלך התואר וביצוע שלל המטלות שנלוות לו.

מעבר לכך, כמובן שמכינה לשיפור בגרויות היא כללית יותר ממכינה ייעודית, כך שהיא פותחת דלת לאפשרויות רבות יותר. יתרון נוסף בקורס השלמת בגרויות ומכינה לבגרות נעוץ בכלליות הנושאים הנלמדים. כאשר מדברים על מקצועות החובה, מתכוונים כמובן למקצועות הבסיס שמהווים תנאי קבלה לכל חוג או פקולטה בישראל, בין היתר, מתוך הכלליות הנעוצה במקצועות הללו והיכולות שלמידה שלהן יקנו לכם.

גם אם תחליטו שאתם רוצים ללמוד בחוג שונה ממה שחשבתם מלכתחילה, תעודת הבגרות עצמה והמקצועות שתשלימו במכינה יתאימו, לפחות ברובם, למען הקבלה ללימודים.

קידום – לך תצטיין

אצלנו ניתן להשלים את תעודת הבגרות כולה, וניתן גם להשלים או לשפר בחינת בגרות ספציפית – באנגלית, בתנ"ך, במתמטיקה, בפיזיקה ועוד, תוך התחשבות ברמת הלימוד שמעניינת אתכם ומבחינת כמות היחידות. הלימודים בקידום נעזרים בכלי לימוד מתקדמים שמשפרים את חווית הלמידה ואת האפקטיביות שלה.

פיתחנו כלי לימוד טכנולוגיים המאפשרים הצגה ויזואלית, צבעונית ומעניינת של חומר הלימוד, לרבות לוח חכם המציג את החומר באופן ויזואלי ואתר הכולל סרטוני וידאו המלווים בהסברים קוליים.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

דף תכנית גפן - קדם פסיכומטרי

עולם תוכניות הגפ"ן – הרפורמה המאפשרת לבתי הספר לבחור לעצמם תכנים

דף קורס אנגלית מדוברת ואמי_רם למשרד הביטחון

זרקור על בגרות במתמטיקה

פורום בגרויות

8 דברים שלא ידעתם על מבחן אמיר"ם

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

הפורום ששווה יותר

אם יש לך שאלה כלשהי ובא לך להתייעץ עם מורה מנוסה, הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂
ניתן להעלות אליו כל שאלה שעולה על דעתך (בנושאים מקצועיים, כן? אנחנו פחות טובים במתכונים לעוגות שוקולד…) ואחד מהמורים שלנו ייתן לך את התשובה הטובה ביותר במהרה. 

 

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר