זרקור על בגרות באנגלית

ההצלחה בבחינת הבגרות באנגלית היא תנאי הכרחי לקבלת תעודת בגרות, ולכן כדי להיות זכאי לתעודת בגרות חובה להיבחן באנגלית לפחות ברמה של שלוש יחידות. בחינת בגרות באנגלית היא גם תנאי סף לקבלה ללימודים אקדמאיים במקצועות שונים לתואר ראשון או במקרים רבים גם ללימודי תעודה. לעתים תוכלו להסתפק בבחינה ברמה של שלוש יחידות לימוד, אך במקצועות רבים נדרשת רמה גבוהה יותר, רמה של ארבע או חמש יחידות לימוד.

מהו מבנה הבחינה

בחינת הבגרות באנגלית מתקיימות בשלוש רמות, ברמה של שלוש יחידות, ארבע יחידות וחמש יחידות. בכל הרמות הבחינה מתמקדת במיומנויות של כתיבה, שמיעה והבנת הנקרא כאשר השוני שבין הרמות השונות בא לידי ביטוי ברמת הקושי, באורך הקטעים לקריאה, במספר השאלות ובטווח הקושי של השאלות.

ברמה של שלוש יחידות לימוד, הבחינה מורכבת משלושה שאלונים והיא כוללת קטע שמיעה אחד ושני ושלושה קטעים של הבנת הנקרא.

ברמה של ארבע יחידות לימוד, הבחינה מורכבת משלושה שאלונים והיא כוללת קטע בהבנת הנקרא. הבחינה בודקת מיומנות בתחום הבנת הנקרא, יכולת התנסחות באנגלית ובנוסף גם אוצר מילים ושליטה בדקדוק.

ברמה של חמש יחידות, הבחינה מורכבת גם משלושה שאלונים והיא כוללת קטעים בהבנת הנקרא הבחינה בודקת מיומנות בהבנת הנקרא, יכולות ניסוח בשפה האנגלית, ובנוסף, דקדוק ואוצר מלים.

כל הנבחנים, בכל רמה, זכאים להשתמש בבחינה ב"מילון  אוקספורד" אנגלי- אנגלי- עברי או ב"מילון הראפס" אנגלי – אנגלי – ערבי.  – למעט שאלון E.

בכל אחת מהרמות יש גם משימת כתיבה באורך משתנה, ובה התלמיד נדרש להביע את עמדתו בנושא מסויים.

תלמידים אקסטרניים כבר  אינם​ נדרשים להיבחן בשאלון ספרות ושירה באנגלית, כמו יתר תלמידי התיכון בארץ.

למי מיועד קורס להשלמת בגרות או לשיפור בגרות באנגלית?

קורס השלמת הבגרות באנגלית מיועד לתלמידים שלא השלימו את לימודי הבגרות באנגלית בבית ספר התיכון או לתלמידים שהציון שלהם בבחינת הבגרות באנגלית אינו מספיק כדי לקבל תעודת בגרות.

קורס לשיפור בגרות באנגלית מיועד לתלמידים המעוניינים לשפר את ציון הבגרות באנגלית או להיבחן במספר גדול יותר של יחידות לימוד כדי להתקבל למקצועות יוקרתיים באוניברסיטה, למקצועות הדורשים רמת ידע גבוהה באנגלית.

למה חשוב להשלים בגרות באנגלית?

הצלחה בבחינת הבגרות באנגלית היא תנאי הכרחי לזכאות לתעודת בגרות וללימודים אקדמיים לתואר ראשון.

במספר מכללות ואוניברסיטאות סטודנטים שהציונים שלהם בבחינת הבגרות באנגלית גבוהים פטורים מקורסים באנגלית בשנה הראשונה ללימודים ולעתים אף מקורסים באנגלית בשנים הבאות. במכללות ובאוניברסיטאות אחרות, סטודנטים שהציונים שלהם בבחינת הבגרות באנגלית עומדים ברף הדרישות יכולים להתחיל את הלימודים בקורסים באנגלית ברמת קורס מתקדם יותר.

על אף שבחינת הבגרות באנגלית נחשבת לבחינה קשה, יחסית, השימוש התדיר שאנו עושים בשפת האנגלית הן בגלישה ברשת האינטרנט, בצפייה בטלוויזיה ועוד, משפרת את איכות החיים מעבר לשיפור הממוצע של ציוני הבגרות.

האנגלית היא שפה בינלאומית והיא נדרשת במקומות עבודה רבים. עובדים עם כישורי אנגלית טובים הם עובדים מבוקשים יותר, עובדים שיכולים להרוויח יותר כסף. קורס הכנה לבגרות לאנגלית מהווה את היסוד של לימודי השפה והזדמנות ללמוד את רזי השפה, להרחיב את אוצר מילים, ללמוד את הדקדוק ועוד כדי לתקשר עם אנשים מכל העולם. 

בחינת הבגרות באנגלית היא השקעה לטווח ארוך. היא תפתח לכם את הדלתות להזדמנויות רבות בעתיד, בתחום הלימודים, בתחום העבודה ובחיים האישיים.

איך להתכונן לבחינת הבגרות באנגלית?

חסר לי כאן חלק ממאזכר ומרים לקידום -הכי טוב ללמוד לבחינה עם קידום כדי להצליח בבחינת הבגרות צריך לדעת לקרוא באנגלית, לכתוב ולהבין אנגלית. אומנם אין חומר שאותו צריך לשנן בעל פה, אך עיקר ההכנה לבגרות באנגלית מבוססת על תרגול.

כדי להצליח בבחינה מומלץ לקרוא כמה שיותר קטעי קריאה ולתרגל את סוגי השאלות השונים – הבחינה כוללת מגוון רחב של שאלות, החל משאלות עובדתיות ועד לשאלות ביקורתיות. חשוב להרחיב את אוצר המילים, לתרגל את כללי הדקדוק ולהתאמן בכתיבת חיבורים בשפה האנגלית.

תרגלו כמה שיותר בחינות קודמות ופתרונות לבחינות קודמות כדי להתרגל לסגנון השאלות ולהכיר טוב את הפורמט של הבחינה.

מבחני סימולציה: מבחני סימולציה הם דרך מצוינת לתרגל את הבחינה ולהעריך את רמת הידע והמוכנות שלכם.

חשוב להקפיד לקרוא כל יום באנגלית ורצוי לקרוא בקול רם. הקריאה בקול הוכחה כאחת השיטות הטובות להרחבה של אוצר המילים.

כדאי להתחיל ללמוד לבחינה מוקדם ככל האפשר. ככל שתתחילו ללמוד מוקדם יותר, כך יהיה לכם יותר זמן ללמוד את החומר ולהשתפר ביכולת שלכם.

התמקדו בנושאים שבהם אתם מתקשים, הקדישו להם תשומת לב מיוחדת והרבו בתרגול בנושאים אלו.

6 טיפים שיסייעו לכם להצליח בבחינה:

יש לכם זמן מוגבל לכתוב את הבחינה, לכן חשוב לתכנן את הזמן כדי להספיק לסיים את הבחינה ולבדוק אותה. נסו לחלק את הזמן לפי החלקים השונים של הבחינה כדי לייעל את ההתמודדות עם הזמן ולהפחית את לחץ הזמן.

קראו ואת השאלות ואת הוראות הבחינה בקפידה ותרגמו אותם לעברית כדי להבין אותם בצורה הטובה ביותר.

כתבו את התשובות בצורה ברורה ומדויקת ובדקו אותן כמה פעמים כדי לוודא שאין לכם שגיאות או טעויות. השתמשו במילים ובביטויים שאתם מכירים.

בחלק של הבנת הנקרא:

חלקו את הטקסט לפסקאות ולמשפטים וסמנו מילים וביטויי מפתח. וודאו שאתם מבינים את הפסקה כולה, אם לא אל תהססו להשתמש במילון.

סמנו את מילות הקישור ובדקו שאתם מכירים אותן ומבינים את המשמעות שלהן. לא אחת הן יצילו אתכם מתשובות שגויות.

הקפידו לענות על כל השאלות גם אם אינכם בטוחים לגבי התשובה.

הכנה לבגרות בקידום – כדי לצלוח את בחינת הבגרות, בקלות, ביעילות ובהצלחה!

קורס לבגרות באנגלית בקידום יכין אתכם בדרך הטובה ביותר להצלחה בבחינה. תכנית הלימודים בקידום מתוכננת היטב ומקיפה את כל ההיבטים הנדרשים בבחינה, החל מהרחבת אוצר המילים ועד לכישורי כתיבה באנגלית ולהבנת הנקרא.

בשל החשיבות של בחינת הבגרות באנגלית חשוב ללמוד עם מורים מקצועיים. המורים בקידום הם המורים הטובים יותר, המורים שיודעים יותר והמנוסים יותר. המורים שלנו אוהבים ללמד, אוהבים את התלמידים שלהם וההצלחה שלכם היא ההצלחה שלהם!

נוסף לשליטה בשפה האנגלית, הקורס בקידום יעניק לכם כלים וטכניקות להתמודדות עם הדרישות ועם המורכבות של הבחינה.

בעזרתנו תוכלו לממש את הפוטנציאל שלכם ולשפר את היכולות שלכם בשפה האנגלית!

אולי יעניין אותך ללמוד השלמת משפטים באנגלית

שאלות ותשובות

למי מיועד קורס להשלמת בגרות באנגלית?

קורס השלמת הבגרות באנגלית מיועד לתלמידים שלא השלימו את לימודי הבגרות באנגלית בבית ספר התיכון או לתלמידים שהציון שלהם בבחינה אינו מספיק כדי לקבל תעודת בגרות.

למי מיועד קורס לשיפור הציון בבגרות באנגלית?

קורס לשיפור הציון בבגרות באנגלית מיועד לתלמידים המעוניינים לשפר את הציון של הבחינה או לכל מי שמעוניין להיבחן במספר גדול יותר של יחידות לימוד כדי להתקבל למקצועות שבהם נדרשת רמה גבוהה של ידע בשפה האנגלית.

מהי הדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינת הבגרות באנגלית?

הדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינת הבגרות באנגלית היא לתרגל כמה שיותר. כדאי לעבור על בחינות הבגרות באנגלית משנים קודמות, לערוך מבחני סימולציה ולהתמקד בנושאים שבהם אתם מתקשים.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר