ייעוץ והכוונה ללימודים אקדמיים

אם עשיתם חיפוש באינטרנט והגעתם לעמוד הזה, כנראה שאתם נמצאים באחת התקופות המבלבלות והחשובות ביותר בחייכם.

סביר להניח שאתם פה כי בדיוק סיימתם את הצבא, השירות הלאומי או הטיול הגדול ואתם מתעסקים בשאלה הענקית – "מה אני רוצה להיות כשאני אהיה גדול?".

חלקכם כבר יודעים את התשובה לשאלה הזו מאז ומתמיד, אבל חלקכם בטח לא כל כך בטוחים איך לענות עליה ומחפש הכוונה ללימודים. ננסה לעשות לכם קצת סדר בראש שיעזור לכם להתקדם הלאה.

התשובות השכיחות והנפוצות לשאלה של מה אתם תרצו לעשות כשתהיו גדולים?

  •       "אה, ברור שאני רוצה להיות X..":

אם אתם כבר יודעים מה אתם רוצים להיות בעתיד, אז אתם בוודאי כבר יודעים איזה חוג אקדמאי יביא אתכם לשם. כנסו לאתרים של האוניברסיטאות והמכללות השונות שמלמדות את החוג הספציפי שאתם רוצים ללמוד, ובדקו מהם תנאי הקבלה.

למוסדות שונים יש תנאי קבלה שונים: מקומות שונים ייתנו משקל שונה לממוצע הבגרויות שלכם ולציון הפסיכומטרי. תעשו את השיקולים שלכם הקשורים למוסד עצמו ומהם תנאי הקבלה של אותו מוסד.

על מנת לא לשים את כל הביצים בסלסלה אחת וללכת למוסד לימודים ולתואר בו הביקוש גבוה, תפזרו את הבקשות שלכם בכמה וכמה מוסדות אקדמאיים וזאת על מנת להגדיל את סיכוייכם להתקבל.

באתרי האוניברסיטאות והמכללות ישנו מחשבון סיכויי קבלה ששם תוכלו להזין את המידע הרלוונטי הנוגע לתואר הספציפי שאותו רוצים ללמוד . במידה ואתם עומדים בתנאי הקבלה של החוג המסוים אז כל שנותר הוא לשנס מותניים ויאללה ללימודים!

  •          "אני עוד מתלבט בין X ל-Y..":

קיימים גם הסוגים האלו של אותם אנשים שלא בדיוק סגורים על עצמם בניגוד לקבוצה שלמעלה, וזה גם בסדר.

אז קודם כל תיבדקו את החוגים הספציפיים ותנאי הקבלה שלהם. במרבית המקרים זה עושה סדר בראש, ואולי זה יעזור לכם לקבל את ההחלטה הכי נכונה. דוגמא מצויינת לכך שאם אתם מעוניינים באותה מידה ברפואה ובסיעוד, תוכלו לבחור בסיעוד ואז תנאי הקבלה ללמוד רפואה בעתיד יהיו יותר נוחים ומקלים.

אם כל החוגים בהם אתם מתעניינים הם בעלי תנאי קבלה פחות או יותר דומים, תוכלו להבין מהו הציון שאתם זקוקים לו כדי להתקבל לכולם ואליו לשאוף. לאחר שתצליחו להוציא את הציון המיוחל תחליטו איפה אתם מעוניינים ללמוד.

  • "אין חכם כבעל ניסיון" –

אל תתביישו להתייעץ ולדבר עם סטודנטים שלומדים או למדו תארים שמושכים אתכם. כיום ברשתות החברתיות השונות ישנם עשרות קבוצות שנותנות מענה לאותם אלו שעדיין לא סגורים על מה הם רוצים ללמוד.

  •          "וואלה, אין לי מושג..":

          אם זו התשובה שלכם אז המצב שלכם קצת יותר מורכב, אבל תזכרו – בלי לחץ!

הרבה אנשים לא כל כך יודעים  מה הם רוצים ללמוד והמצב בו אתם נמצאים הוא לגיטימי מאוד.

כדי להחליט מה אתם רוצים ללמוד יש כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

  • השאלה הראשונה והחשובה ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא "מה גורם לי אושר?". המקצוע בו תבחרו ככל הנראה ילווה אתכם שנים רבות, אם לא כל חייכם. לכן חשוב מאוד שתבחרו במשהו שמעניין אתכם לעסוק בו, משהו שמפרה אתכם וגורם לכם להיות שמחים.

נסו לא לתת לדברים כמו ביקוש של מקצוע כזה או אחר להסיח את דעתכם, ובחנו מה טוב בשבילכם. זה שהרבה אנשים רוצים להיות עורכי דין ולכן משפטים זה חוג מבוקש לא אומר שבטוח אתם תהנו לעסוק בכך.

נסו לשאול את עצמכם איזה סוג של טיפוסים אתם – ראליים? הומניים? האם אתם נהנים לעבוד עם אנשים או לבד? מאילו חוגים מקצועות נהניתם בעבר? האם התעניינתם במה שעשיתם בצבא או בשירות הלאומי?

  • שאלה נוספת בה עליכם לעסוק היא "במה אני טובה?". נסו לחשוב אילו מאפיינים מייחדים אתכם וייתכן שיעזרו לכם בתואר ואף במקצוע בו תעסקו אחריו.

האם אתם טובים בעמידה מול קהל? האם יש לכם יכולות טכניות טובות? האם אתם מבינים מהר מאוד מחשבים? האם יש בכם יצר התנדבותי גדול?

ברגע שתבינו במה אתם טובים, תוכלו לראות איזה תואר יכול לשלב בין תחומי העניין שלכם ליכולות האישיות החזקות שלכם.

  • עוד שאלה שכדאי לעסוק בה היא "איפה אני רוצה ללמוד?". כל מוסד מציע מגוון שונה של תארים, ואם אתם נעולים על אוניברסיטה מסוימת כדאי לבחון קודם כל אילו תארים היא מציעה. ​

אם אתם עדיין מבולבלים, יש עוד מספר מקורות עיקריים של מידע שיכולים לסייע לכם בבחירה נכונה ומושכלת:

  • מכוני ייעוץ: כיום, ניתן למצוא כמעט בכל עיר מספר מכוני ייעוץ המציעים הכוונה ללימודים. מכוני הייעוץ מציעים בדרך כלל ימים  מרוכזים, במהלכם תיבחנו במבחנים שונים וכן תיפגשו עם פסיכולוג המתמחה בתחום ההכוונה ללימודים.​
  • אינטרנט: אם אינכם יודעים מה אתם רוצים ללמוד ואתם לא מצליחים למצוא כיוון שמעניין אתכם, ייתכן שזה פשוט בגלל שאתם לא מכירים את ההיצע שיש למוסדות להציע לכם. אם תשוטטו ברחבי האינטרנט באתרים של המוסדות השונים, תוכלו למצוא מידע רב על סוגי החוגים השונים ולקבל את המידע הטוב ביותר.

ואם לאחר כל זה אתם עוד לא יודעים מה אתם רוצים ללמוד, יש שתי החלטות עיקריות שתוכלו לקבל בכל הקשור למבחן הפסיכומטרי:

1. דחיית הפסיכומטרי ושנת הלימודים:

כיוון שמדובר בהחלטה חשובה מאוד בחייכם, אתם יכולים להחליט שלא להתחיל ללמוד למבחן הפסיכומטרי ואולי אפילו לדחות את שנת הלימודים. את הזמן הזה תוכלו לנצל לחשיבה מעמיקה, פגישות ייעוץ וקריאת מידע באינטרנט עד שתבינו מה ברצונכם ללמוד ומהו ציון הפסיכומטרי הנדרש לכם.

2. היבחנות במבחן הפסיכומטרי והחלטה על פי הציון:

תלמידים רבים שלא יודעים מה הם רוצים ללמוד בוחרים לעשות קודם כל את המבחן הפסיכומטרי. במצב כזה תוכלו לכוון לציון הכי גבוה שאפשר, ולאחר מכן להחליט מה ללמוד על פי הציון שקיבלתם והתארים אליהם אתם יכולים להתקבל.

אין ספק שההחלטה באיזה תואר ראשון לבחור היא החלטה שבמידה רבה תעצב את המשך חייכם האקדמאיים והמקצועיים, לכן אין להקל בה ראש. 

קחו את הזמן, חשבו טוב על הכיוון בו אתם בוחרים וברגע שמצאתם אחד – עשו הכל כדי להגיע למטרה שלכם!

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

בחן את עצמך

מדגדג לך לדעת מה זה הפסיכומטרי הזה? בדיוק בשביל זה בנינו עבורך מבדק פסיכומטרי שבסופו נשלח לך את הציון המשוער שלך בסמס

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר