תנאי קבלה ללימודי רפואה?

מקצוע הרפואה הוא מקצוע עם תחושת שליחות, מקצוע שבו מצילים חיים, מאריכים חיים ומשפרים את איכות החיים למטופלים הרבים. לא בכדי נחשב מקצוע הרפואה לאחד המקצועות המבוקשים והנחשבים ביותר בישראל ואם בצבא אומרים "הטובים לטיס", באזרחות אומרים: "הטובות והטובים לרפואה".

מספר המקומות ללימודי הרפואה בישראל מוגבלים מאוד ורבים מהטובים והטובות שחולמים על תפקיד הרופא לא מצליחים להתקבל ללימודים.

הדרישות לקבלה ללימודים גבוהות. שלא כמו במקצועות יוקרתיים אחרים נדרשים המועמדים ללימודים לעבור מבחנים אישיים ואישיותיים, אך עוד לפני שהוזמנתם למבחני האישיות או לראיון אישי במוסד האקדמאי שבו בחרתם ללמוד, תידרשו לעמוד בתנאי הסף, ציון פסיכומטרי גבוה וממוצע גבוה של תעודת הבגרות.

בישראל יש שישה בתי ספר לרפואה, הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת תל אביב, הפקולטה לרפואה על שם רפפורט בטכניון בחיפה, הפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן והפקולטה על שם אדלסון של אוניברסיטת אריאל.

רק בארבעה בתי ספר לרפואה לומדים במסלול של שש שנות לימוד ושנת סטאז' שבסיומן מקבלים את התואר "דוקטור ברפואה", באוניברסיטה באריאל, בצפת ובתכנית ייחודית של אוניברסיטת תל אביב קיים מסלול נוסף, מסלול "4 שנתי" המיועד לבוגרי תואר ראשון בתחומים רלוונטיים לרפואה שבו ממשיכים ללמוד ארבע שנות לימוד נוספות לקבלת התואר דוקטור ברפואה.

תנאי הסף לקבלה לא קלים ולכל מוסד ללימודי רפואה יש את האפשרות לקבוע תנאי קבלה שונים, ניקח לדוגמה שלושה בתי ספר לרפואה בירושלים, בתל אביב ובבאר שבע.

תנאי הקבלה ללימודי רפואה באוניברסיטת בן-גוריון עומדים על ציון סכם, המורכב מציוני הפסיכומטרי ומציוני הבגרויות, העומד על 734 ובנוסף  נדרש ציון של 680 ומעלה בבחינת הפסיכומטרי. בכל שנה מתקבלים ללימודים הסטודנטים שהציגו את הציונים הגבוהים ביותר.

באוניברסיטת תל אביב נדרשים המועמדים להציג ציון התאמה משוכלל בין ציוני הבגרויות והפסיכומטרי העומד על 700, בגרות באנגלית ברמה של 4 יחידות לפחות וציון של 120 ומעלה בחלק האנגלית של בחינת הפסיכומטרי.

תנאי קבלה ללימודים בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית כוללים ציון פסיכומטרי העומד על מינימום של 700 וממוצע בגרות של 111. בנוסף יש צורך בציון של מינימום 70 בבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות או בציון של מינימום 80 ברמה של 4 יחידות.

לרוב , תנאי הקבלה יהיו אפילו גבוהים יותר, ולכן רק כאלף מועמדים מבין עשרות אלפי הפונים ללימודי קבלה מצליחים להתקבל.

אני מרגיש כישלון, שנה אחרי שנה אני מנסה להתקבל ללימודי הרפואה ולא מצליח!

בקבוצת הפייסבוק של מועמדים ללימודי רפואה פרסם שי מרעננה את הפוסט הזה:

אני מרגיש כישלון, כל שנה אני מנסה להתקבל ללימודי רפואה ולא מצליח, כל החברים שלי כבר מסיימים את הלימודים האקדמאים ועוד מעט מתחילים לעבוד ואני תקוע בשיפור בגרויות וניגש למבחן הפסיכומטרי עוד פעם ועוד פעם ולא מצליח. אני מרגיש שאם ארשם ללימודים אחרים אני אוותר על החלום שלי ולא אסלח לעצמי. אני תקוע במקום ולא מצליח להתקדם. איך מתמודדים עם ההרגשה הזאת? שואל שי את חברי הקבוצה.

אל תוותר על החלום, מעודדים חברי הקבוצה את שי ואל תספור את הפעמים שאתה נכשל, הם אומרים. ושולי, סטודנטית ללימודי רפואה מירושלים עונה לו: גם אני ניסיתי להתקבל עד שהצלחתי. אל תתייאש. אני מבינה כמה שזה מתסכל, אבל תזכור, אתה נלחם על החלום שלך וגם אם זה ייקח זמן להשיג את המטרה.

ושולי מוסיפה טיפ מניסיונה. תירשם למועדון 700 – סיירת הפסיכומטרי של קידום לרופאות ולרופאי העתיד. זהו קורס מצוין הכולל הרבה תרגול והוא יכול לעזור לך להגיע לציון שאתה צריך. והרבה הרבה הצלחה, מאחלת שולי.

סיירת הפסיכומטרי של רופאי העתיד בקידום – המפתח להצלחה בדרך ללימודי רפואה

בקידום מאמינים ביכולות שלכם להתקבל ללימודי הרפואה ומזמינים אתכם לקורס הכנה ייחודי לבחינת הפסיכומטרי של מועדון 700 – סיירת של רופאות ורופאי העתיד.

קורס מועדון 700 לרופאי העתיד תכין אתכם בדרך המקצועית, היסודית והטובה ביותר כדי לשפר את הציון בבחינה הפסיכומטרית ולאפשר לכם להגשים את החלום ולהיות רופאים.

 מועדון 700 מורכבת מתלמידים מצטיינים שצריכים "דחיפה נוספת" כדי לעמוד ברף הגבוה של ציון הפסיכומטרי.

בקורס מלמדים המורים הטובים ביותר, מורים שצברו ניסיון רב, מורים שידעו "לסחוט" מכם את המקסימום, מורים שבעזרת אמצעים טכנולוגיים וחווייתיים יביאו אתכם כמה שיותר מהר אל המטרה.

דרך נוספת שקידום מציעה היא שיפור תוצאות בחינות הבגרות. שיפור הציונים בבחינות הבגרות יעלה את הממוצע של ציוני הבגרות ויתרום להעלאת ציון הסכם, ציון שנקבע לפי ממוצע הבגרויות והציון הפסיכומטרי שלכם. העלאת ציון הסכם עשויה לאפשר לכם לעמוד בתנאי הסף של קבלה ללימודי רפואה.

צוות היועצים בקידום מזמין אתכם להתייעצות כדי לבדוק מהי הדרך המהירה והקלה עבורכם להתקבל ללימודי רפואה. האם כדאי לכם להשקיע בשיפור ציון בבחינה הפסיכומטרית או בשיפור ציוני תעודת הבגרות, ואם כן באילו מקצועות רצוי לשפר את הציון.

בואו להתרשם מההצלחות של הסטודנטים בקידום

הסיפור של נועה ממועדון 700 בקידום:

אל מועדון ה – 700 בקידום הגעתי לאחר שכבר קיבלתי ציון 700 בבחינה הפסיכומטרית, אך הייתי צריכה לשפר אותו כדי לעמוד בדרישות הסף.

תום המורה בקורס עשה הכול כדי להעביר לנו את הידע, את הטכניקות ואת כל הדרכים איך לשפר את הציון. הקורס היה מרוץ אל היעד, מרוץ שבסיומו הגעתי לבחינה מוכנה, הצלחתי לשפר את הציון ואפילו ליהנות מהדרך…

הסיפור של הגר:

למדתי בקורס פסיכומטרי בקידום, הקורס היה אינטנסיבי וקשה, אך עם עבודה קשה וליווי אינטנסיבי של המורה שלא ויתר עליי באף שלב בדרך, הגעתי אל היעד!

הסיפור של שני:

קורס הפסיכומטרי בקידום היה מושלם. כבר מהרגע הראשון הרגשתי שאני מתקדמת כל הזמן. המורה בקורס ידע למקד אותי וסייע לי לשפר את התחומים שבהם הייתי זקוקה לשיפור, והתוצאה לא מאכזבת. הגעתי אל המטרה!

שאלות ותשובות

מהם האתגרים העיקריים בדרך לקבלה ללימודי רפואה?

בשל המספר המוגבל של המקומות בפקולטות השונות ללימודי רפואה והתחרות הגבוהה על כל מקום, דרישות הקבלה גבוהות, גם יחסית למקצועות יוקרתיים אחרים. כדי לעמוד בדרישות הסף יש צורך בציון פסיכומטרי גבוה ובממוצע גבוה בציוני בחינות הבגרות.  אחרי שעומדים בדרישות הסף על המועמדים לעבור מבחנים אישיותיים בהתאם לדרישות של האוניברסיטאות השונות.

ניסיתי להתקבל ללימודי רפואה ולא הצלחתי, איך קידום יכולה לסייע לי להתקבל ללימודי הרפואה?

קידום מציעה את קורס הפסיכומטרי מועדון 700 לרופאי העתיד, סיירת שבה תלמד עם מורים מנוסים ומקצועיים "שיסחטו" אותך "וידחפו" אותך לשיפור ציון הפסיכומטרי. בנוסף, בקורסים ייעודים תוכל לשפר את ציוני הבגרות. צוות היועצים בקידום יסייעו לך לבחור את הדרך המתאימה ביותר לשיפור ציון הסכם כדי לאפשר לך לעמוד בדרישות הסף של תנאי הקבלה לרפואה.

איך אוכל להיות בטוחה שהקורס בקידום יסייע לי בדרך ללימודי הרפואה?

צוות המורים בקידום יעשו הכול כדי לסייע לך להגיע אל המטרה בהצלחה, אך זה תלוי כמובן גם בך. כדאי לך להיכנס לאתר של קידום ולקרוא חוות דעת והמלצות של סטודנטים שלמדו בקורס והצליחו, להשתכנע ולהירשם לקורס.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

בחן את עצמך

מדגדג לך לדעת מה זה הפסיכומטרי הזה? בדיוק בשביל זה בנינו עבורך מבדק פסיכומטרי שבסופו נשלח לך את הציון המשוער שלך בסמס

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר