מבנה מבחן אמי"ר

מבחן אמי"ר מורכב משלושה פרקים, כאשר לכל פרק מוקצבות 20 דקות ומשך המבחן הכולל הוא 60 דקות. כל פרק מכיל 22 שאלות והמבנה שלו זהה לפרק האנגלית בפסיכומטרי.

מבחן האמי"ר מכיל שני פרקי "אמת" ופרק "פיילוט" אחד שאיננו נחשב בציון, אך לכם אין דרך להבדיל בין הפרקים. על כן,  נתייחס לשלושת הפרקים באותה רמת חשיבות.

מבנה הפרקים בבחינה

חלק I – השלמת משפטים (Sentence Completion)

בפרק השלמת המשפטים נבדקת היכולת להבין וליישם אוצר מילים בהֶקשר נתון. כל שאלה היא בעצם משפט ממנו הושמטו מילה או צירוף מילים. יש לבחור בתשובה שמשלימה כל משפט בצורה הטובה ביותר. השאלות מסודרות לפי רמת קושי, כלומר, השאלה הקלה ביותר תופיע ראשונה והקשה ביותר תופיע אחרונה.

טיפים לשאלות השלמת משפטים:

בחלק השלמת המשפטים לא רק אוצר המילים שלכם באנגלית עומד למבחן, אלא גם השליטה שלכם בדקדוק בסיסי באנגלית. אם אתם מכירים את הסיומות והתחיליות השונות של מילים ויכולים להבדיל בין שמות תואר לתואר הפועל ובין שמות עצם לפעלים, תוכלו לבצע אלימינציה, וכך להעלות את סיכוייכם לענות על תשובות נכונות בפרק זה.

חלק II – ניסוח מחדש (Restatements)

מטרת חלק זה היא קבלת אינדיקציה לגבי רמת האנגלית הסבילה שלכם – כלומר, היכולת שלכם לקרוא ולהבין משפטים ורעיונות באנגלית, הרי שחלק הבנת הנקרא בודק בצורה ממוקדת יותר את היכולת שלכם להתמודד עם מאמרים שלמים באנגלית.

טיפים לשאלות ניסוח מחדש:

מכיוון שרמת האנגלית הסבילה שלכם עומדת בשאלות אלה למבחן, אין צורך להבין את המשמעות של המשפטים ברוב המקרים. לכן, מומלץ להתמקד במבנה המשפט, לחפש מילים המגדירות יחסים בין חלקי המשפט, ולהבין את החשיבות התחבירית של מילים במשפט. התמקדות זו תעזור במרבית המקרים בפסילת תשובות ומציאת את הפתרון הנכון לשאלה.

חלק III – הבנת הנקרא (Reading comprehension)

בפרק זה נבדקת הבנה של קטעים קצרים הלקוחים מתחומי תוכן אקדמיים מגוונים. חלק זה של המבחן כולל שני קטעי קריאה, כל אחד באורך של שלוש או ארבע פסקאות. אחרי כל קטע קריאה יופיעו חמש שאלות על הקטע. השאלות מסודרות לפי סדר הופעת המידע בקטע הקריאה, כלומר, השאלה הראשונה מתייחסת לאינפורמציה בתחילת קטע הקריאה וכן הלאה.
בנוסף, בחלק מהמקרים, השאלה הראשונה יכולה לבדוק את מידת ההבנה הכללית שלכם את הפרק, ולבקש מכם לתת כותרת מתאימה לפרק, להחליט מהו הרעיון המרכזי בטקסט וכו'. קחו בחשבון כי לפעמים השאלה הכללית יכולה להופיע אחרונה.

טיפים לשאלות הבנת הנקרא:

ברוב המקרים בפרק הבנת הנקרא אתם נדרשים לאתר את התשובה הנכונה בתוך פסקה או משפט ספציפיים. אם כן, כדי לענות על רוב השאלות, אין צורך לקרוא את כל הטקסט קודם, אלא רק לסרוק את הפסקאות בצורה מדוקדקת לחיפוש התשובה המתאימה לשאלה.

נושאים נוספים שיעניינו אותך:

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף קורס אנגלית מדוברת ואמי_רם למשרד הביטחון

מבחן אמי"ר

דף לובי גפן

ציון מבחן אמי"ר

דף קורס פסיכומטרי בתיכון

מבחן אמי"ר ללקויי למידה

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר