ציון מבחן אמי"ר

הציונים במבחן אמי"ר נעים בין 50 ל-150 נקודות, בדיוק כמו הציון של פרקי האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

ברוב מוסדות הלימוד, הציון הנדרש כדי לקבל פטור מלא מלימודי אנגלית בתואר הוא 134 ומעלה. עם זאת, כל מוסד לימודים רשאי לקבוע ציון פטור משלו, ולכן, בכל מקרה, אל תשכחו לברר מול המוסד אליו אתם נרשמים, איזה ציון נדרש בו לקבלת הפטור באנגלית.

חשוב! אל תמהרו לגשת למבחן חוזר. אם הציון שלכם נמוך רק בכמה נקודות מציון הפטור, אצל חלק מהמוסדות תוכלו לגשת למבחן פנימי באנגלית על מנת להסדיר נושא זה.

כל תשובה נכונה, על אחת מתוך 66 השאלות שבמבחן, מזכה את הנבחן בנקודה אחת. במידה ויש שאלה שלא עניתם עליה, או ששגיתם בפתרונה או שסימנתם יותר מתשובה אחת – אינה מקבלת נקודה. הציון הסופי מתקבל על ידי סיכום הנקודות בבחינה וחישוב ציון תקן שיהיה בר השוואה עם נבחנים ממועדים שונים. וזה אומר שהציון הסופי אינו מושפע מקבוצת האנשים שנבחנו באותו מועד או מנוסח הבחינה.

מהו תוקף הציון במבחן אמי"ר?

באופן רשמי, לפי המרכז הארצי, הציון במבחן אמי"ר תקף למשך 7 שנים. עם זאת, אם נבחנתם לפני כמה שנים, כדאי לוודא עם מוסד הלימוד אליו ברצונכם להירשם, האם ציונכם תקף.

איזה ציון קובע?

הציון הגבוה יותר! גם אם קיבלתם במבחן אמי"ר/ם ציון נמוך מהציון שקיבלתם בחלק האנגלית במבחן הפסיכומטרי, הציון שייחשב בעת ההרשמה למוסד האקדמי הוא הציון הגבוה מבניהם. גם אם ניגשתם לכמה מועדים במבחן אמי"ר או אמיר"ם, הציון שייחשב בקבלה לאוניברסיטה ובקביעת הרמה באנגלית הוא הגבוה מבניהם.

מתי פרסום הציונים?

הציונים אמורים להתפרסם באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות והערכה עד 45 ימים לאחר מועד המבחן, אולם, ברוב המקרים תוכלו לראות את הציון כבר לאחר שלושה או ארבעה שבועות. במקביל לפרסום באתר, תקבלו את הציון גם בדואר והוא ידווח אוטומטית לאוניברסיטאות נבחרות. שימו לב! אם אתם מעוניינים כי הציון ידווח למוסדות להשכלה גבוהה נוספים, עליכם לציין זאת במעמד הבחינה.

כיצד מחושבים הציונים?

ראשית, מחושב ציון הגלם לכל פרק (סכום התשובות הנכונות). בהמשך, מתורגם ציון הגלם בכל אחד משלושת הפרקים לציונים בסולם אחיד, וזאת על מנת להשוות בין ציוני נבחנים שנבחנו במועדים ובנוסחים שונים של המבחן. לבסוף, מחושב הציון הכללי בבחינת אמי"ר, באמצעות ציוני הפרקים, בסולם ציונים של 50 עד 150.
בזכות דרך חישוב זאת, ניתן להבטיח כי ההבדלים בין מועדי הבחינה השונים ובין הנוסחים השונים של הבחינה לא ישפיעו על הציון שלכם, וגם אם תיבחנו במועד שבו רמת היכולת של הנבחנים שונה מהממוצע, הציון שלכם לא יהיה שונה מהציון שהייתם מקבלים אילו נבחנתם בכל מועד אחר.

רמת קושי השאלות במבחן אמי"ר

את שאלות מבחן אמי"ר מסווגים לרמות קושי לפי (בין היתר) אחוז הנבחנים שענו עליהן נכונה. בפרקי הפיילוט מופיעות פעמים רבות שאלות חדשות, והן מסווגות לרמות קושי לפי התשובות עליהן. בצורה זאת שאלה אשר רוב הנבחנים ענו עליה בצורה נכונה תחשב לשאלה קלה שתופיע בהתחלה ואילו שאלה שרוב הנבחנים טעו בה, תחשב  לשאלה ברמת קושי גבוהה מהממוצע ותופיע אחרונה.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף קורס אנגלית מדוברת ואמי_רם למשרד הביטחון

מבחן אמי"ר

דף-מקצוע-מרובה-קורסים---תנך

מבנה מבחן אמי"ר

דף קורס פסיכומטרי בתיכון

מבחן אמי"ר ללקויי למידה

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר