מועדון 700 – סיירת הפסיכומטרי של רופאות ורופאי העתיד

כדי להיות רופא בישראל, על הסטודנט לעבור דרך ארוכה, דרך שמתחילה בעמידה בדרישות הגבוהות של הקבלה ללימודי רפואה, ממשיכה בשש שנות לימוד אינטנסיביות וקשות, בשנת סטאז', בשנות התמחות, במבחן הגדול של שלב ב' ומסתיימת בקבלת התואר המיוחל.

רבים חולמים על מקצוע הרפואה, אך לא רבים מצליחים להגשים את החלום ושם המשחק הוא היצע וביקוש. מספר המקומות באוניברסיטאות השונות שבהן אפשר ללמוד רפואה הוא מוגבל מאוד והפער הגדול בין מספר המבקשים ללמוד רפואה לבין המתקבלים הוא הבסיס לדרישות הקבלה הגבוהות. רבים מהחולמים על מקצוע הרפואה לא מצליחים להתקבל ללימודים והנתונים מלמדים כי בכל שנה זוכים רק כאלף סטודנטים להתקבל ללימודים וזאת לאחר שהצליחו לעבור בהצלחה מכשולים רבים בדרך לקבלה. 

איך הפך מבחן הפסיכומטרי לאתגר המשמעותי בדרך ללימודי רפואה?

ככלל, קשה יותר להתקבל ללימודי רפואה מאשר למקצועות אחרים באוניברסיטה, וביניהם גם לימודים יוקרתיים ותובעניים, ואין ספק כי מי שחולם על לימודי רפואה או על לימודי רפואת שיניים, צריך להשקיע משאבים רבים כדי לקבל ציון גבוה במיוחד בתוצאות הבחינה הפסיכומטרית. לא אחת הדרישה להצלחה בבחינות הפסיכומטריות בציון גבוה הופכת לאתגר ולמכשול בדרך ללימודים ולהגשמת החלום להיות רופא לעתיד ולעסוק במקצוע עם תחושת שליחות, אהבה לאדם ורצון להציל חיי אדם.

בתאריך 24.11.2022 התפרסמה בעיתון גלובס כתבה תחת הכותרת: "הלמ"ס מגלה: זה ציון הפסיכומטרי הממוצע של המתקבלים לרפואה".

במהלך הכתבה נאמר כי מקצוע הרפואה הוא מקצוע נחשק במיוחד, אך מנגד מספר הסטודנטים שאפשר לקבל הוא מצומצם "בשל צוואר הבקבוק של השדות הקליניים בבתי החולים שמצמצמים את ההכשרות לרפואה בפועל".

לפי נתוני הלמ"ס מספר המתקבלים ללימודים בעשור וחצי האחרונים עלה ב- 27.7% בלבד בעוד מספר הנדחים מהקבלה ללימודים עלה ב- 150%, וכיום ציון הפסיכומטרי הממוצע של הסטודנטים שהתקבלו עומד על 731 ושל הנדחים על 694.

הערה: תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד, ולכן יש לבדוק את תנאי הקבלה בכל מוסד אקדמאי באופן ספציפי.

אחת ממטרות הבחינה הפסיכומטרית היא לחזות את סיכויי ההצלחה של הסטודנט ואת היכולות שלו לעמוד באתגרי הלימוד התובעניים. אין ספק כי לימודי רפואה הם הלימודים הקשים, הארוכים והמאתגרים ביותר בעולם האקדמי. לימודי הרפואה נמשכים שבע שנים שבהן נדרש הלומד ללמוד ביולוגיה, כימיה, אנטומיה, תרופות, סוגי מחלות ועוד. ציון גבוה בבחינה הפסיכומטרית מלמד על הכישורים ועל היכולות הלימודיות של המועמדים לקבלה לרפואה, וכדי לקבל ללימודים את התלמידים המסוגלים לעמוד בדרישות הלימודים הגבוהות ולסיים אותם בהצלחה, מעניקים ראשי המוסדות האקדמאיים מקום משמעותי לציון הפסיכומטרי של המועמדים ללימודים.

אנחנו בקידום מאמינים שצעירים מוכשרים רבים ששואפים להיות רופאי העתיד מתוך אהבה למקצוע ומתוך רצון כנה לסייע ולטפל לא מקבלים את ההזדמנות שלה הם ראויים ללא קשר ליכולותיהם הלימודיות ולכישוריהם.

כדי לעזור להם לממש את השאיפות ולהגשים את החלום, בקידום מציעים קורס חדש וייחודי: סיירת הפסיכומטרי של הרופאות והרופאים של העתיד.

בקידום – המטרה: לא רק לדעת את החומר, אלא גם להצליח בבחינה

סיירת פסיכומטרי של רופאי ורופאות העתיד היא סיירת המורכבת מתלמידים מוכשרים ומעולים, תלמידים המבינים את החשיבות של ההצלחה בבחינה ורוצים לרוץ קדימה, אל היעד, ולהיכלל באחוזון העליון של תוצאות הבחינה.

הנה כמה מהמאפיינים של הלימודים בסיירת הפסיכומטרי לרופאות ולרופאים:

כל התלמידים בכיתה הם תותחי על. הם עברו מבחני כניסה מיוחדים או שכבר נבחנו פעם בבחינה הפסיכומטרית וקיבלו ציון מעל ל – 650.

  • המורים בכיתת הסיירת הם המורים הוותיקים ביותר, הטובים והמקצועיים ביותר.

 המורים המלמדים בסיירת הפסיכומטרי של רופאי ורופאות העתיד הם המורים שעובדים קשה יותר, שיש להם ניסיון רב יותר, מורים שהמטרה שלהם היא שאתם תצליחו בבחינה, ולכן הם יעשו הכול כדי שתגיעו אל המטרה כמה שיותר מהר.

המורים המלמדים בסיירת הם מורים ששולטים היטב בחומר, מורים שקיבלו ציון של 740 בבחינה, מורים בעלי מיומנויות גבוהות של הוראה ואינטליגנציה רגשית המשלבים אמצעים חווייתיים וטכנולוגיים במהלך הלימודים בקורס.

  • בסיירת הפסיכומטרי לא לומדים רק את החומר, אלא לומדים גם איך להתמודד עם ארגון החומר ועם הלחץ בבחינה.

בסיירת הרופאות והרופאים של קידום תתחילו ללמוד לבחינות ולעשות סימולציות כבר בשבוע השלישי ללימודים. התרגול של הסימולציות והמבחנים החל משלב כה מוקדם מכין אתכם, הלומדים, איך להתמודד עם לחץ הזמן בבחינה ועם ארגון החומר, שני גורמים בעלי השפעה רבה על ההצלחה בבחינה. ההכנסה של התרגול להתמודדות עם הארגון והלחץ בבחינה בשלב מוקדם של הקורס מבטיחה שתגיעו מוכנים לבחינה, תשלטו היטב בחומר, תהיו מאורגנים והרבה פחות לחוצים. 

  • הלימודים בקורס מותאמים באופן אישי לכל תלמיד

הנחת היסוד של צוות המורים בקידום היא שלכל תלמיד יש צרכים ייחודיים והתפקיד שלנו כמורים הוא לתפור לכל אחד ואחת את החליפה המתאימה לצרכיו הייחודיים. הודות למערכות הלימודים המתקדמות שלנו, המורה יכול לעקוב אחרי ההתקדמות האישית של כל תלמיד בכיתה ולהתאים לו תכנית עבודה ייחודית המתאימה לו.

  • חומרי הלימוד הם חומרים ייחודים המותאמים במיוחד לכיתה של תלמידים מצטיינים

מחלקת המחקר והפיתוח של קידום משקיעה שעות עבודה ומשאבים רבים כדי לכתוב את חומרי הלימוד הטובים והעדכניים ביותר. צוות המחקר והפיתוח עוקב אחרי כל העדכונים והשינויים שהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה עושה בבחינות ומיישם אותם בחומרי הלימוד. כל חומרי הלימוד מתעדכנים אחת לשנה בממוצע ובסיום כל קורס אנחנו עורכים מרתון של פתרונות לשאלות חמות שהופיעו בבחינות האחרונות ושיש להם סיכויים גבוהים להופיע גם בבחינות שלכם.

הלימודים מתבצעים בשיטה היברידית, אתם יכולים לבוא לשיעורים הפרונטליים בכיתה או ללמוד באמצעות הזום מהבית או מכל מקום אחר.

לסיכום,

אם אתם מתאימים לתנאים של סיירת הפסיכומטרי,

אם אתם נחושים בדעתכם ולא מוכנים לוותר על השאיפה להיות רופאים,

אם החלטתם שמכשול הפסיכומטרי לא יעמוד בדרככם,

אם אתם מגיעים חדורי מוטיבציה ורצון עז להצליח בבחינה,

צרו אתנו קשר!

כי קורס פסיכומטרי בקידום לסיירת הרופאים והרופאות בעתיד יכין אתכם בדרך הטובה ביותר, היסודית והמקיפה ביותר ויעניק לכם יתרונות רבים שיסייעו לכם להשיג את הציון המקסימלי בבחינה, להתקבל ללימודי הרפואה ולהיות רופאים!

שאלות ותשובות

מהי המטרה של הבחינה הפסיכומטרית למועמדים ללימודי רפואה?

הבחינה הפסיכומטרית למועמדים ללימודי רפואה מאפשרת למוסדות האקדמאיים לוודא כי התלמידים המתאימים ביותר ייבחרו ללימודים בפקולטות ללימודי הרפואה.

האם אפשר להתכונן למבחן פסיכומטרי?

כן, בהחלט. אפשר להתכונן למבחן פסיכומטרי באמצעות חומרי למידה, קורסים ייעודים, פתרון של סימולציות ובחינות ותרגול בארגון החומר בבחינה ועמידה בלחצים. ובנוסף, חשוב להקדיש זמן מספיק ללימודים כדי להגיע לבחינה מוכנים.

איך לנהל נכון את הזמן בבחינה הפסיכומטרית?

קבעו כמה זמן יש לכם לכל שאלה, נהלו את הזמן בהתאם והשאירו מעט זמן נוסף לבדיקה סופית, אם אפשר.
התחילו מהשאלות שעליהם אתם יכולים לענות בקלות ולאחר מכן התמקדו בשאלות הקשות יותר.
אם אתם נתקעים בשאלה מסוימת, עברו לשאלות אחרות וחזרו אליה לאחר מכן, ועוד.
ושימו לב: בקורס פסיכומטרי של קידום תלמדו איך לתכנן את הזמן החל מהשבוע השלישי ללימודים.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

בחן את עצמך

מדגדג לך לדעת מה זה הפסיכומטרי הזה? בדיוק בשביל זה בנינו עבורך מבדק פסיכומטרי שבסופו נשלח לך את הציון המשוער שלך בסמס

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר