8 דברים שלא ידעתם על מבחן אמיר"ם

מבחן אמיר"ם הוא מבחן ידע בשפה האנגלית. זהו מבחן שמטרתו היא להעריך את רמת האנגלית של הנבחן כדי לסווג אותו לרמת הלימודים המתאימה באנגלית במהלך הלימודים האקדמאיים לקראת התואר הראשון.

לא משנה איזה תואר תרצו ללמוד, לא משנה באיזה מוסד אקדמאי תבחרו ללמוד, בכל אחד מהמוסדות האקדמאיים תידרשו לרמה מסוימת בשפה האנגלית. רמת האנגלית שלכם יכולה להיקבע בשתי דרכים, באמצעות הציון בחלק של האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או באמצעות הציון שלכם בבחינת אמיר"ם. מבין שתי הדרכים מבחן אמיר"ם הוא הדרך הקלה יותר להגיע לרמה הנדרשת בשפה האנגלית ולהתקבל ללימודים האקדמיים.

למי מיועד מבחן אמיר"ם?

מבחן אמיר"ם מיועד למועמדים ללימודים אקדמיים שלא הגיעו לרמה הנדרשת בחלק האנגלית של הבחינה הפסיכומטרית ומעוניינים להתקבל ללימודים.

לסטודנטים ותיקים אשר מעוניינים לשפר את רמת האנגלית שלהם כדי לקבל פטור מלימודי האנגלית, לחסוך זמן וכסף במהלך לימודי התואר הראשון.

8 דברים חשובים על מבחן אמיר"ם

השאלות במבחן אמיר"ם הן שאלות רב ברירה, שאלות שבהן נדרש הנבחן לבחור את התשובה הנכונה מבין ארבע תשובות.

מבחן אמיר"ם הוא מבחן ממוחשב. הבחינה מתקיימת מול המחשב. השאלות במבחן מוצגות על מסך המחשב וגם את התשובה יש לכתוב על גבי המסך. ושימו לב, לנבחן אין אפשרות לכתוב טיוטה.

מבחן אמיר"ם הוא מבחן אדפטיבי – מבחן שבו רמת הקושי של השאלות מותאמת לרמה של הנבחן. אם שגיתם בתשובה, השאלה הבאה בבחינה תהיה שאלה ברמה נמוכה יותר, אם עניתם תשובה נכונה, השאלה הבאה בבחינה  תהיה שאלה ברמה גבוהה יותר. הציון במבחן מושפע הן ממספר השאלות שאותן פתר הנבחן נכון והן מרמת השאלות.

לכל שאלה במבחן מוקצב זמן. המשמעות היא שפתרון מהיר של השאלה לא ישאיר בידכם זמן נוסף לפתרון שאלות אחרות בבחינה. ושימו לב: אין אפשרות לחזור אחורה ולתקן טעויות או להשאיר שאלות ללא תשובה במטרה לענות עליהן בהמשך.

מטרת המבחן היא להעריך היבטים שונים של מיומנויות בשפה האנגלית כמו קריאה, כתיבה ועוד ולהבטיח שהנבחן יוכל לעסוק בתוכן אקדמי בשפה האנגלית.

טווח הציונים שאפשר לקבל בבחינה נע בין 50 – 150 וככל שתקבלו ציון גבוה יותר, כך תידרשו ללמוד פחות קורסים באנגלית במהלך הלימודים לקראת התואר הראשון. ציון של 134 ומעלה מעניק פטור מלימודי אנגלית לקראת התואר הראשון.

רוב מוסדות הלימודים דורשים ציון של לפחות 85 כדי להתקבל ללימודים.

סטודנטים המעוניינים להיבחן בבחינה יכולים להירשם דרך אתר מאל"ו או דרך המוסד האקדמאי שבו הם מעוניינים ללמוד.

מבט מהיר על מבנה הבחינה

מבחן אמיר"ם מכיל שלושה סוגים של שאלות:

שאלות של השלמת משפטים:

בשאלות אלו מופיע משפט בודד שבו חסרה מילה אחת, וארבע אפשרויות להשלמת המשפט. המפתח לפתרון השאלות האלו הוא אוצר מילים גדול בשפה האנגלית ואסטרטגיות שונות לפתרון כמו הבנה מתוך ההקשר, הבחנה בין עיקר ותפל ועוד.

הזמן המוקצב לכל שאלה הוא שתי דקות.

שאלות של ניסוח מחדש:

בשאלות אלו נתון משפט אחד ומתחתיו מופיעות ארבע אפשרויות של ניסוח המשפט מחדש כאשר התשובה הנכונה היא התשובה ששומרת על המשמעות המקורית של המשפט.

שאלות אלו בודקות לוגיקה והיכרות עם מבנים ייחודים של משפט בשפה האנגלית. כדי להתמודד בהצלחה עם שאלות של ניסוח מחדש חשוב להכיר את הקשרים הבולטים שיכולים להופיע במשפטים באנגלית ולדעת לזהות אותם במהירות.

הזמן המוקצב לכל שאלה הוא ארבע דקות.

שאלות של הבנת הנקרא:

בשאלות אלו מוצגים  קטע קריאה ואחריו חמש שאלות על הקטע. מטרת השאלות היא לבדוק את היכולת לקרוא טקסט בשפה האנגלית ולהבין אותו מתוך ההקשר הכללי. השאלות בוחנות את הקשר בין רעיונות וטענות המובעים בקטע, את הקשר בין החלקים השונים של הטקסט, את יכולת ניתוח התפקיד של מילה או פרט המוצג בקטע וכן  את מיומנות הסקת המסקנה מהקטע או מחלק ממנו.

הזמן המוקצב הוא: 7 דקות לקריאת הקטע ו – 4 דקות לכל שאלה.

מה צריך לדעת כדי להצליח במבחן אמיר"ם?

ככל שאוצר המילים שלכם באנגלית יהיה גדול יותר, כך הסיכויים שלכם להצליח בבחינה יהיו גבוהים יותר. בממוצע אוצר המילים הנדרש נע בין 1500 – 3000 מילים. אך בקורס שלנו נלמד איך להשתמש בידע הקיים לנו, בכך שיסייע לנו להגיע לכמה שיותר תשובות נכונות גם אם לא נכיר את כל המילים המופיעות.

חשוב לשלוט בחוקי הדקדוק של השפה האנגלית, בעיקר בכל הקשור לתחביר, למבנה המשפט בשפה האנגלית ולסוגי המשפטים השונים.

חשוב להפעיל את ההיגיון ולדעת לנחש את התשובה הנכונה ביותר בעינכם כאשר אתם לא בטוחים מהי התשובה הנכונה. אם לא בחרתם תשובה, זה ייחשב כשגיאה, ולכן עדיף לנחש, או טוב יותר לאתר את התשובות השגויות ולפסול אותן.

חשוב לדעת להתחמק מתשובות מכשילות. המטרה של הבחינה היא לבדוק את רמת הידע והדיוק שלכם בשפה האנגלית  וכחלק מזה ישולבו מסיחים דומים שיכולים להוביל לבלבול והתלבטות בעת בחירת התשובה.

מבחן אמיר"ם – השער להזדמנויות אקדמאיות ומקצועיות

מבחן אמיר"ם הוא יותר מסתם מבחן, זהו מבחן העשוי לפתוח לכם שער להזדמנויות שונות בעולם האקדמי ובקריירה.

אנגלית היא שפה בין לאומית וידיעת השפה יכולה לסייע לפתוח דלתות בינלאומיות כמו לימודים בחו"ל, עבודה בחברות בינלאומיות ועוד. הצלחה בבחינה עשויה לתרום להזדמנויות רבות ולהגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל למוסדות הלימודים אקדמיים מבוקשים, בארץ ובחו"ל.

בעולם הגלובלי של היום, שליטה בשפה האנגלית מהווה נכס חשוב בשוק העבודה. במקומות עבודה רבים דורשים המעסיקים כישורים ויכולות בשפה האנגלית. הצלחה בבחינת אמיר"ם יכולה להוכיח למעסיקים פוטנציאליים שיש לכם את הכישורים הדרושים כדי להצליח בעבודה הדורשת אנגלית.

הדרך להצלחה בבחינת אמיר"ם עוברת דרך קידום

קורס הכנה למבחן אמיר"ם בקידום יספק לכם את כל הכלים שאתם צריכים כדי להצליח בבחינה.

המורים בקורסים של קידום הם מורים ותיקים ומנוסים. הם צברו ניסיון רב והם מכירים את כל הניואנסים, את התובנות ואת האסטרטגיות השונות שיסייעו לכם לשפר את הביצועים בבחינה ולהגיע להישגים.

קורס הכנה למבחן אמיר"ם בקידום מציג מגוון גדול של חומרי תרגול כמו שאלונים לדוגמה, בחינות מדומות, תרגילים אינטראקטיביים, סימולציות של המבחן ועוד. באמצעות החומרים האלו תוכלו להכיר את הפורמט של הבחינה ולחזק את הביטחון העצמי שלכם.

אחד התנאים החשובים להצלחה בבחינה הוא ניהול הזמן. בקורס הכנה למבחן תלמדו אסטרטגיות שונות שיאפשרו לכם לנצל את הזמן ביעילות במהלך הבחינה כדי למקסם את סיכויי ההצלחה.

קורס הכנה לבחינה בקידום תפור לכם באופן אישי. בקורס תוכלו לשנן ולהקדיש את הזמן היקר לחלקים שבהם אתם מתקשים. המורה בקורס יתאים לכם תכנית וייתן לכם מטלות שונות המותאמות לרמה שלכם כדי לדחוף אתכם כמה שיותר קדימה ולעזור לכם להשיג ציון גבוה יותר.

עם צוות מורים מקצועי, עם חומרי לימוד מגוונים ומעולים ועם קורס שתפור לכם באופן אישי, ההצלחה בבחינה מחכה לכם מעבר לפינה. צרו קשר עוד היום ובואו להירשם לקורס כדי לקבל ציון גבוה יותר.

שאלות ותשובות

מהם הנושאים הנבדקים במבחן אמיר"ם?

הנושאים הנבדקים הם מיומנויות בשפה האנגלית: היכרות ושליטה באוצר מילים ויכולת להבין טקסטים באנגלית

איך אפשר להתכונן למבחן אמיר"ם?

אפשר להתכונן למבחן אמיר"ם באמצעות לימוד עצמי, לרכוש ספרים ולהתחבר למאגרי מידע המסייעים ללמוד לבחינה. אנחנו ממליצים להירשם לקורס הכנה לבחינה בקידום, להיעזר במורים המנוסים, ללמוד בהתאמה אישית ועוד, ואפילו ליהנות מלימודים.

האם יש הטבות לחיילים משוחררים הניגשים לבחינת אמיר"ם?

כן, יש הטבות לחיילים משוחררים ולמסיימי שירות לאומי הניגשים לבחינת אמיר"ם. קידום בשיתוף האגף והקרן לחיילים משוחררים מציעה קורס הכנה למבחן אמיר"ם עם חיזוק משמעותי של למידת אנגלית מדוברת במחיר אטרקטיבי! הקורס ממומן ברובו על ידי הקרן וכולל גם מימון של אגרת מבחן אמיר"ם.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר