חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

הבחינה הפסיכומטרית היא אבן דרך משמעותית עבור רבים בדרך ללימודים אקדמיים וההכנה נכונה לבחינה הפסיכומטרית היא גורם מרכזי בהשגת ההצלחה. ציון גבוה בבחינה יכול לפתוח דלתות למוסדות אקדמיים נחשקים ולתוכניות לימוד מבוקשות.

לפני כמה שנים החל המשרד לשוויון חברתי לאפשר לכולם ללמוד קורס הכנה לקראת הבחינה הפסיכומטרית על חשבון המדינה, ללמוד באמצעות שיעורים מוקלטים ב"קורס הפסיכומטרי של המדינה" או בשמו הנפוץ "קמפוס".

זה נשמע מצוין, אבל רגע לפני שאתם מתלהבים וממהרים להירשם, חשוב להבין שהקורס הזה לא מתאים לכולם. כדי להצליח בקורס הפסיכומטרי לא מספיק לתרגל כמה בחינות, כמו שתרגלתם לפני הבחינה במתמטיקה, או לקחת כמה ספרים מהאחים הגדולים או מחברים בוגרי קורסים בתשלום, לתרגל קצת ולגשת לבחינה. כדי להצליח בבחינה הפסיכומטרית אתם צריכים מוטיבציה, משמעת עצמית, הדרכה אישית וליווי צמוד, תרגול מותאם אישית באמצעות מערכת שלומדת את התלמיד, חומרי לימוד עדכניים ברמה גבוהה, לימוד פרונטלי בכיתה או באמצעות הזום.

נכון, קורס פסיכומטרי בחינם יכול להוות פתרון זול ומפתה עבור תלמידים רבים. עם זאת, חשוב להבין שזול לא תמיד אומר שזה משתלם. אתם אולי תחסכו כסף,  אבל תישרפו זמן יקר מאוד. אם לא תצליחו בבחינה הראשונה, תידרשו להיבחן שוב ושוב עד להצלחה והזמן, כידוע, שווה כסף. 

קורס פסיכומטרי בחינם: שריפת זמן או הזדמנות אטרקטיבית?

הנה מספר סיבות לכך שקורס פסיכומטרי בחינם עלול להיות שריפת זמן:

חומרי הלימוד

חומרי לימוד הם הבסיס של קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית. קורסים בחינם מציעים לרוב חומרי לימוד מצומצמים יותר בהשוואה לקורסים בתשלום וייתכן שהחומרים יהיו פחות מקיפים.

אחד היתרונות של קמפוס הוא שהוא משתמש בחומרים של מאל"ו עצמה. אך קורס "קמפוס" לא מפתח ולא יוצר חומרי לימוד עצמאיים נוספים, וכתוצאה מכך כמות התרגילים קטנה, ולא אחת היא לא מספיקה כדי להכשיר ולהכין היטב את הלומדים לבחינה.

ועוד נקודה שכדאי לדעת, קורס הכנה לפסיכומטרי הוא לא רק תרגול, זהו קורס שבו התלמידים לומדים אסטרטגיות ושיטות של לימוד ודרכים המובילים לפתרונות הנכונים בשאלון הבחינה.

היעדר הדרכה ותמיכה

קורסים בחינם לרוב אינם מציעים הדרכה ותמיכה אישית רצופה מצוות מדריכים מקצועי. זה אומר שתצטרכו ללמוד באופן עצמאי, להתמודד עם קשיים לבד ולמצוא פתרונות באופן יצירתי.

תמיכה והדרכה אישית הן גורם קריטי להצלחה בבחינה. בקורס פסיכומטרי בתשלום, צוות מדריכים מקצועי זמין עבור התלמידים לאורך כל תהליך הלמידה. המדריכים מספקים תמיכה רגשית ומקצועית ועוזרים לתלמידים להתמודד עם קשיים, לפתור בעיות ולשפר את הביצועים.

בקורס פסיכומטרי בחינם, לרוב אין תמיכה והדרכה אישית. התלמידים נאלצים ללמוד באופן עצמאי, להתמודד עם קשיים בכוחות עצמם ולמצוא פתרונות באופן יצירתי. הם עשויים לבחור באסטרטגיות למידה לא יעילות, חלקם לא מבינים מושגים מסוימים או נושאים מורכבים וחלקם מתקשים ביישום הידע שרכשו בתרגול, גורמים העלולים להוביל לפגיעה במוטיבציה, לבזבוז זמן ולפגיעה בסיכויי ההצלחה.

בנוסף:

בקורסים בחינם, ייתכן שהמדריכים – אם ישנם- יהיו פחות מנוסים או בעלי ידע פחות מעמיק בהשוואה למדריכים בקורסים בתשלום. הם לא יהיו זמינים באופן קבוע, מה שיכול להקשות על קבלת תמיכה בזמן אמת, הם לא יציעו ליווי אישי וצמוד ולעתים התמיכה תינתן רק במסגרת פורומים או קבוצות דיון, מה שיכול להגביל את האפשרות לקבל תשומת לב אישית.

היעדר סימולציות:

סימולציות של הבחינה הפסיכומטרית הן כלי חשוב המאפשר לתלמידים להתנסות בתנאי הבחינה האמיתיים. סימולציות אלו מדמות את ממשק הבחינה הממוחשבת, את סוגי השאלות ואת לחץ הזמן. הן מאפשרות לתלמידים להתרגל לתנאים אלו, לפתח אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם לחץ ולשפר את ניהול הזמן.

בקורס פסיכומטרי בחינם, לרוב אין סימולציות של הבחינה והתלמידים נאלצים להתמודד עם תנאי הבחינה האמיתיים ללא כל הכנה מוקדמת. כתוצאה מכך הם עשויים להרגיש לחץ זמן משמעותי במהלך הבחינה, מה שיכול להוביל לפאניקה, לחוות קשיים בקבלת החלטות ופגיעה בביצועים, להתקשות להסתגל לממשק הבחינה הממוחשבת וכתוצאה מכך להביא לבזבוז זמן וטעויות, לקשיים בניהול הזמן בצורה יעילה במהלך הבחינה ולגרום לכך שהם לא יספיקו לענות על כל השאלות.

תרגול מוגבל

קורסים בחינם מציעים לרוב פחות אפשרויות תרגול בהשוואה לקורסים בתשלום. תרגול הוא מרכיב חיוני בהכנה לבחינה הפסיכומטרית. הוא מאפשר לתלמידים ליישם את החומר הנלמד, לזהות נקודות תורפה, להתמודד עם סוגי שאלות שונים ולשפר את הביצועים.

בקורס פסיכומטרי בחינם אפשרויות התרגול לרוב הן מוגבלות. התלמידים עשויים לקבל מספר קטן של תרגילים, ואלו עלולים להיות פחות מגוונים בהשוואה לקורסים בתשלום. הם  גם עלולים להיתקל בבחינה בסוגי שאלות חדשים שלא התנסו בהם קודם ולהרגיש פחות ביטחון לקראת הבחינה, כתוצאה מחוסר ניסיון בתרגול.

איכות המדריכים

המדריכים בקורס פסיכומטרי הם גורם קריטי להצלחת התלמידים. הם אלו שאחראים להעברת החומר הנלמד, להדרכה אישית, לתמיכה רגשית ולמתן מענה לשאלות.

בקורסים בחינם, ייתכן שהמדריכים יהיו פחות מנוסים או בעלי ידע פחות מעמיק או חסרי הכשרה בהשוואה למדריכים בקורסים בתשלום.

לסיכום, קורס פסיכומטרי: בתשלום או בחינם? יתרונות וחסרונות של כל אפשרות

קריטריון   קורס בחינם קורס בתשלום
חומרי לימוד חומרי לימוד מצומצמים. חומרי לימוד מקיפים, מעודכנים, מותאמים למבנה הבחינה.
הדרכה ותמיכה היעדר הדרכה ותמיכה אישית או תמיכה מוגבלת במסגרת פורומים. הדרכה ותמיכה אישית מצוות מדריכים מקצועי.
סימולציות היעדר סימולציות סימולציות ריאליסטיות של הבחינה.
איכות המדריכים מדריכים פחות מנוסים, ידע פחות מעמיק, הכשרה לא תמיד מתאימה. מדריכים מנוסים, בעלי ידע מעמיק, הכשרה מתאימה.
עלויות חינם. יקר, יחסית.
התאמה אישית פחות אפשרויות להתאמה אישית. אפשר להתאים את הקורס לצרכים האישיים של התלמיד.
מספר הבחינות והזמן תלמידים רבים נכשלים בבחינה וכתוצאה מכך הם נדרשים להיבחן פעם נוספת, והפעם בעזרת קורס הכנה בתשלום. רוב התלמידים מצליחים כבר בבחינה הראשונה, מעט תלמידים ניגשים לבחינה נוספת כדי לשפר את הציון.
דרך הלימוד לימוד לבד לא מתאים לכולם ולא מעודד מוטיבציה. הלימוד בקורס מעודד את המוטיבציה ומתאים לכולם.

הידעתם, כך תוכלו לממן את הקורס גם בלי לפגוע בכיס!

אפשר להשתמש בכספי הפיקדון הצבאי כדי לממן את הקורס. כל חייל משוחרר זכאי לפיקדון אישי, פיקדון שבו אפשר להשתמש גם למימון קורס הכנה לפסיכומטרי לחיילים משוחררים

חיילים משוחררים ובנות שירות לאומי זכאים להנחות משמעותיות על מחיר הקורס.

אל תתפשרו על העתיד שלכם! הירשמו עכשיו לקורס הכנה לפסיכומטרי בקידום ותתחילו את הצעד הראשון לקראת הצלחה!

אנו מציעים:

צוות מדריכים מנוסה ומקצועי עם שנים של ניסיון בהכנה לבחינה הפסיכומטרית.

תכנית לימודים מקיפה ומעודכנת המותאמת למבנה הבחינה החדשה.

חומרי לימוד מקוריים, ברורים ומקיפים הכוללים ספרי לימוד, תרגילים, סימולציות ועוד.

צוות תמיכה והדרכה זמין לכל שאלה ועניין לאורך כל תהליך ההכנה.

מגוון מסלולי תשלום נוחים לכל כיס.

שאלות ותשובות

איזה סוג קורס פסיכומטרי מתאים לי, בחינם או בתשלום?

בחירת סוג הקורס המתאים לך תלויה במספר גורמים ביניהם: אפשרויות המימון, סגנון הלמידה שלך, המוטיבציה שלך ועוד.

איך לבחור קורס פסיכומטרי?

קראו המלצות על קורסים שונים,  בדקו את הניסיון של המדריכים בקורס, התייעצו עם גורם מקצועי ועוד.

למה כדאי להירשם לקורס פסיכומטרי?

הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה חשובה וקשה, וקורס הכנה יכול לעזור לכם לשפר משמעותית את ציון הבחינה. קורס פסיכומטרי איכותי יכול להעניק לכם את הידע, את הכלים ואת הטכניקות הדרושים לכם כדי להצליח בבחינה.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

דף תכנית גפן - קדם פסיכומטרי

עולם תוכניות הגפ"ן – הרפורמה המאפשרת לבתי הספר לבחור לעצמם תכנים

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

בחן את עצמך

מדגדג לך לדעת מה זה הפסיכומטרי הזה? בדיוק בשביל זה בנינו עבורך מבדק פסיכומטרי שבסופו נשלח לך את הציון המשוער שלך בסמס

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר