איפה אפשר למצוא שאלוני בגרות?

כדי להגיע מוכנים לבחינת הבגרות חשוב להיבחן בסימולציות המדמות את מבחני הבגרות האמיתיים ולצורך כך להיעזר בשאלוני בגרות מהשנים הקודמות. פתרון שאלוני הבגרות משנים קודמות מסייע לתהליך הלמידה לקראת הבחינה, מעניק מידע על רמת הבחינה, על אורך הבחינה, מתרגל את השאלות השונות, מפיג את החשש מהסיטואציה של הבחינה ומאפשר להגיע לבחינה ללא הפתעות ועם ביטחון מלא.

את שאלוני הבגרות אפשר למצוא במספר אתרים ובראשם במאגר הבחינות של משרד החינוך. גם באתר של קידום תוכלו למצוא שאלוני בגרות משנים קודמות לצד שאלוני בחינות עדכניים בצירוף פתרונות, אך בשונה ממאגרי שאלונים רבים, בקידום לא תמצאו רק את השאלונים בצירוף התשובה הנכונה, אלא הצגה של פתרון מלא של הבחינה, את הדרך לפתרון, את הדרך לניסוח ולכתיבה של התשובה הנכונה ועוד. פתרון הבחינה במאגר השאלונים בקידום מאפשר לסטודנט להבין את הפתרון לעומקו במטרה למנוע מהסטודנט הנבחן להישען על יכולות זיכרון, אלא גם על יכולות ניתוח, על הסקת מסקנות ועל יישום החומר הנלמד בבחינת הבגרות בזמן אמת.

המאגר של קידום כולל שאלוני בגרות של למעלה מעשר שנים לצד הבחינות והפתרונות של בחינות הבגרות האחרונות והעדכניות ביותר.

ובונוס נוסף, אם סיימתם את הבחינה ואתם סקרנים לדעת אם הצלחתם, סקרנים לקבל מושג על הציון שתקבלו, בקידום משתדלים תמיד להעלות את שאלון הבחינה ופתרונו לאתר מיד בערב, באותו היום של הבחינה.

מתכוננים לבחינת הבגרות –  כל המידע והמושגים שחשוב לדעת ולהכיר

בחינת בגרות

בחינת בגרות היא בחינה ממשלתית הנערכת מטעם משרד החינוך, בחינה שמיועדת להערכת הידיעות של תלמידים אינטרנטיים ושל תלמידים אקסטרניים במקצועות לימוד שונים. תלמיד שעמד בהצלחה בתנאים המזכים לתעודת בגרות מקבל תעודת בגרות.

בגרות מלאה

בגרות מלאה היא תעודה שמנפיק משרד החינוך לתלמידים שעמדו בתנאים המזכים לתעודת בגרות מלאה. תעודת בגרות מלאה מהווה תנאי בסיסי לקבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה.

בחינת בגרות אינטרנטית

בחינת בגרות אינטרנטית היא בחינה הנערכת במסגרת בתי הספר התיכוניים לתלמידים שסיימו שתיים עשרה שנות לימוד.

בחינת בגרות אקסטרנית

בחינת בגרות אקסטרנית היא בחינה שאינה נערכת במסגרת מוסדות הלימוד התיכוניים, אלא הנבחנים בבחינה נבחנים ישירות מול משרד החינוך ומשויכים לשלוחה האקסטרנית של משרד החינוך. אל הבחינות האקסטרניות זכאים לגשת תלמידים שלא סיימו שתיים עשרה שנות לימוד, תלמידים שסיימו שתיים עשרה שנות לימוד, אך לא נבחנו בבחינות הבגרות או תלמידים המעוניינים לשפר את הציונים בתעודת הבגרות.

השלמת בגרות

השלמת בגרות מיועדת לכל מי שאין לו תעודת בגרות מלאה או למי שיש לו תעודת בגרות חלקית והוא נדרש להשלים את בחינת הבגרות במקצועות מסוימים כדי לעמוד בתנאי הזכאות לקבלת תעודת בגרות.

שיפור בגרויות

שיפור בגרויות מיועד עבור תלמידים שיש להם תעודת בגרות מלאה, אך רף הציונים שלהם נמוך במספר מקצועות או גם במקצוע אחד בלבד. המטרה של משפרי בחינת הבגרות בדרך כלל היא לעמוד בסף הציונים שמציבים מוסדות הלימוד האקדמאים בפקולטות מסוימות כדי להתקבל בהן ללימודים.

ממוצע הבגרות

כדי לחשב את ממוצע הבגרות יש להכפיל כל ציון במספר יחידות הלימוד, לסכם יחד את כל המכפלות ולחלק את התוצאה שהתקבלה במספר יחידות הלימוד.

יחידות לימוד

ההגדרה ליחידת לימוד אחת במקצוע היא העמקה והיקף החומר הנלמד במקצוע מסוים, רמת קושי הבחינה, ומספר שעות הלימוד באותו מקצוע. סולם יחידות הלימוד הוא מ – 1 עד 5, אך יש מקצועות המזכים ליותר, עד עשר יחידות לימוד.

מיקוד

בכל מקצוע משרד החינוך מגדיר וממקד בכל שנה מחדש את הנושאים שעליהם ייבחנו התלמידים בבחינת הבגרות. המיקוד מתפרסם באתר משרד החינוך מספר חודשים לפני הבחינה במטרה לאפשר למורים למקד את הלימודים לקראת הבחינה. במקצועות מסוימים כמו פיזיקה, מתמטיקה ועוד אין מיקוד של חומר הלימוד.

בחינות הבגרות האקסטרניות אינן שונות בחומר הלימוד הנדרש מהנבחנים האינטרנטיים, ולכן המיקוד של משרד החינוך תקף גם לגבי הנבחנים האקסטרניים.

ציוני הבחינות

הציון המינימלי הנדרש כדי לעבור את הבחינה הוא 55. אך יש מקרים שבהם ציון נכשל, פחות מ- 55, אינו פוסל את הזכאות לזכאות לתעודה.

כאשר ציון הנכשל גבוה מ- 45 והוא הציון היחיד הנכשל במבחני הבגרות, חוץ מציון בבחינה בלשון עברית שבה נדרש ציון מינימום כדי להיות זכאים לתעודה.

כאשר ציון הנכשל נמוך מ- 45 יהיה התלמיד זכאי לתעודת בגרות, אך רק בתנאי שהוא נבחן בשני מקצועות נוספים ברמה של חמש יחידות לימוד וקיבל בהם ציון של לא פחות מ- 75.

ערעור על ציון הבחינה

כל בחינת בגרות נבדקת על ידי שני מעריכים. ערעור על תוצאות הבחינה הוא בקשה לבדיקה נוספת של גיליון הבחינה על ידי מעריך שלישי.

כל תלמיד רשאי לערער על תוצאות בחינת הבגרות. את הערעור יש להגיש בתוך ארבעים וחמישה ימים ממועד פרסום ציוני הבחינה.

תלמידים אקסטרניים אשר מעוניינים לערער על ציון הבחינה ייגשו לאחת השלוחות האקסטרניות ויבקשו שובר תשלום ערעור, לאחר תשלום השובר יחזיר התלמיד את השובר לשלוחה האקסטרנית והיא תנפיק לו אישור ערעור למשרד החינוך.

משרד החינוך יקבל את הערעור רק אם יתברר שיש פער משמעותי בין הציונים שנתנו שני המעריכים הראשונים.

השלמת בגרות לחיילים משוחררים

האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון בשיתוף עם הקרן לחיילים משוחררים מסייעים לבוגרי השירות הצבאי והשירות הלאומי להשלים בגרות או לשפר את ציוני הבגרות במגוון מסלולי לימוד במטרה לאפשר להם ללמוד באקדמיה או לקבל הכשרה מקצועית כדי להשתלב בהצלחה במעגל העבודה.

את הלימודים יכולים הזכאים לממן באמצעות מענק השחרור, כספי הפיקדון או מלגות והטבות נוספות ייעודיות.

ישנם מספר מסלולים שדרכם יכולים הזכאים להשלים את הבגרות, קידום הוא אחד מהם. בקידום מציעים לחיילים המשוחררים ולבוגרי השירות הלאומי מגוון גדול של מסלולי לימוד בהתאם לצרכים הייחודיים של כל אחת ואחד עד לקבלת בגרות מלאה.

לסיכום,

שאלוני בחינות הבגרות מהשנים הקודמות יאפשרו לנו להתכונן טוב יותר לקראת הבחינה. באתר של קידום תוכלו למצוא שאלונים משנים קודמות, עד עשר שנים, ושאלונים עדכניים. לכל השאלונים מצורפים פתרונות המאפשרים לסטודנט להבין את דרך הפתרון, את סגנון הניסוח של התשובות, ואת הסקת המסקנות כדי לאפשר לסטודנט ליישם את הנלמד בבחינה ולהצליח בה.

אולי יעניין אותך השלמת בגרויות?

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין השלמת בגרות לבין שיפור בגרות?

השלמת בגרות נועדה לתלמידים שלא נבחנו בבחינות הבגרות, בכולן או בחלק מהן. שיפור הבגרות מטרתו להעלות את הציון במקצוע מסוים, מקצוע אחד או יותר.

איפה אפשר למצוא מאגר של שאלוני הבגרות?

מספר אתרים, כולל האתר של קידום, מציגים מאגר של שאלוני בגרות ובראשם המאגר של משרד החינוך. בשונה ממאגרים רבים, במאגר הנמצא באתר של קידום אין רק את הפתרון של השאלה, אלא הסברים שיאפשר לסטודנט להבין את הפתרון לעומקו.

האם תלמידים אקסטרניים רשאים להגיש ערעור על הציון בבחינת הבגרות?

כן, בהחלט. כמו התלמידים האינטרנטיים הנבחנים במסגרת בית הספר התיכון, גם התלמידים האקסטרניים יכולים להגיש ערעור על הציון שקיבלו בבחינה.

ניווט בכתבה

פוסטים נוספים בנושא​

דף ראשי של פסיכומטרי פתרונות

חיסכון או בזבוז? כיצד לבחור נכון את דרך הלימוד לפסיכומטרי?

מבחן אמירנט

פורום פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי – פרונטלי, און ליין או היברידי

דף-תכנית-גפן---פסיכומטרי-לתיכונים

אתגרי הלמידה של החוזרים מהמלחמה וכיצד אפשר להקל עליהם?

יש לך שאלה?

רוצה להתייעץ עם מורה מנוסה? הפורום שלנו קיים במיוחד בשביל זה 🙂

פוסטים נוספים בנושא​

עד 40% הנהחה קורסי בגרות בקידום
עד 40% הנחה קורסי בגרות קידום svg מובייל

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

הצעד הראשון שלך בקידום!

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!

אני רוצה להיות חלק ממשפחת קידום

העלאת קורות חיים

קורות החיים נשלחו בהצלחה!

הוספת קובץ

הוספת המלצה על מורה

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר

הוספת המלצה לגפ"ן

תודה שהקדשת מזמנך לכתוב, זה לא ברור מאליו!

בקרוב כולם יוכלו לקרוא את ההמלצה באתר